Szombat, 2024-04-27, 6:18 PM
Üdvözöllek Vendég

Lineage-2

                                        Információs Portál

Nyitólap | Regisztráció | Belépés | RSS

Territoy


A kastélyostromoktól éltérően a Fennhatósági Összecsapás (Territory Battle) egy olyan új PvP koncepció, ahol klán nélküli és hétköznapi játékosok is alkalmat kapnak arra, hogy hatással legyenek egy térség fennhatóságára. Nem kell mást tenni, csak „zsoldosnak” jelentkezni egy területi vitában.

Térség

A kastélybirtoklási státuszt kibővítettek a környező területekre is. Míg korábban a kastély fölötti uralom jelentette a legmagasabb birtoklási lehetőséget, a mostani módosítás után ebbe a lehetőségbe a kastély, a közeli falu/város, és a környező vadászterületek is beletartoznak. Ez a módosítás jótékonyan fog hatni a klánok és átlag játékosok közötti tiszteletbeli kapcsolatok kialakulására, meg fogja növelni a gazdasági bevételeket, és mind a klánoknak, mind az átlag játékosoknak tágabb lehetőséget fog biztosítani abban, hogy hatással legyenek a térség alakulására.

Térségi egységek

Egy térség a kastélyból, és a hozzá tartozó faluból/városból, erődítményekből (fortress) és vadászterületekből (hunting ground) épül fel. Jelenleg 9 ilyen térség létezik:

Gludio
Dion
Giran
Oren
Aden
Innadril
Goddard
Rune
Schuttgart



Fennhatósági háború – a harcok előtt

A kastélyostromok végén a környező területek Territory War standby státuszba (Fennhatósági Háború – készenléti állapot) lépnek. Ezt a rendszer automatikusan megteszi, és a következő változások fognak megjelenni:

A kastélyhoz tartozó faluban/városban megjelenik egy Territory Manager NPC, közel a helység Manor Manager-éhez. Ö terület-specifikus termékeket fog árulni, Territory Badge-ért (ami az ehhez kötődő valuta). A kastélyhoz tartozó faluban/városban megjelenik egy Mercenary Captain, közel a helység Manor Manger-éhez. Rajta keresztül tud bárki zsoldosként csatlakozni az adott Fennhatósági Háborúba, illetve ez az NPC különféle, a háborúban használható kütyüket is fog árulni. Ezeken felül felvehető nála egy küldetés, amivel bárki növelheti az adott zsoldos-besorolását.

A Lord

Miután a térség Territory War standby státuszba lépett, a kastély ura felveheti a Path to Becoming a Lord küldetést, az adott vár Kamarásánál (Chamberlain). A Lorddá válás feltételei a következők:

A kastély vonzáskörzetében minden erőddel no relation (semleges) vagy contract (szövetséges) viszonyban kell állni (kivétel a határ-erődítmény [border fortress]). Ha egy erődítmény függetlenedett, a kastély ura nem kiáltható ki a térség Lordjává. Meg kell csinálni a Path to Becoming a Lord küldetést. A küldetést legalább a háború kezdete előtt 2 órával be kell fejezni.

Ha kihirdették a térség Lordját, a következő változások lépnek érvénybe:

Lord-státusz nélkül az adott klán nem léphet 11es szintre. A Lord klánjának logója automatikusan megjelenik a térség valamennyi NPC-jénél. A magok (seed) eladásában és a termés (crop) vételében 10% növekedés lesz tapasztalható.

A Lordság a következő körülmények esetén automatikusan törlődik:

Ha feloszlik a klán.
Ha a kastélynak új ura lesz.
Ha a Lordság megszűnik, a térségben minden visszaáll eredeti állapotába.

Fennhatósági Háború - a Harc

Menetrend

A harcokra a kastély ostroma előtt egy nappal fog sor kerülni, az ostromhoz hasonlóan kéthetenként. Hogy ez a rendszer működhessen, változni fog a kastélyostromok menetrendje, erről részletesebben itt: http://www.lineage2.com/news/news.html. A Fennhatósági Harcok szombatonként 20:00 és 22:00 között zajlanak le, a kastélyostromok pedig vasárnap lesznek, 16:00 és 18:00, illetve 20:00 és 22:00 között.

A kastélyostromot követően a területet automatikusan a győztes klán kapja meg. A Fennhatósági Háború a megadott időben mindenképpen elkezdődik, függetlenül attól, hogy a kastélyt birtokló klán vezére Lorddá lett-e nyilvánítva vagy sem (Lorddá válni a fentebb leírtak szerint lehet). Fennhatósági háborúba csak akkor léphet be a klán, ha a vezér már Lord.*

Részvételi regisztráció

A jelentkezéshez regisztrálni kell magunkat a választott terület Mercenary Captain-jénél. Akár klánba tartozunk, akár nem, a területet uraló klán tagjain kívül bárki jelentkezhet. Regisztrálhatjuk csak magunkat, vagy egész klánunkat.
-Klánt bárki regisztrálhat, akinek ehhez a klánja jogot biztosít.
-Azok a személyes résztvevők, akik zsoldosként szeretnének harcolni, maguknak kell jelentkezni.
-Csak az jelentkezhet, aki legalább 40-es szintet elért, és megcsinálta a második kasztváltót.
A Fennhatósági Háborúba jelentkezni (illetve jelentkezést törölni) maximum két órával a harc kezdete előtt lehet. Lejelentkezni pont úgy lehet, mint regisztrálni. Mikor a Mercenary Captain-el beszélünk, a korábbi jelentkezés gomb (Merc. Request) helyett egy Merc. Cancel gombot fogunk látni, erre kell kattintani. A kastélyt birtokló klán tagjai automatikusan regisztrálódnak.

A Fennhatósági Csata kezdete

Amint a csata elkezdődik, a kastély, a környező területek és erődítmények háborús övezetté (battlefield) válnak. Akik ekkor ezeken a területeken tartózkodnak, és nincsenek regisztrálva, arrébb lesznek pakolva. A területet birtokló klán vezére a harcok alatt főhadiszállást (headquarter) és előőrsöt (outpost) helyezhet el a csatamezőn. A többi klán vezére csak főhadiszállást építhet. A csata alatt a lezárt erődítmény- és kastélykapuk támadhatóak. A Territory Channel 20 perccel a kezdet előtt automatikusan életbe lép (és 10 perccel a vége után ugyanígy meg is szűnik). A Territory Ward és a Supplies Safe a kastélyokban, a Territory Catapult a terület erődítményében lesz megtalálható.

A harc szabályai

Az alapszabályok hasonlóak a kastélyostromokéhoz: a résztvevőknek három csoportja lesz, szövetséges, ellenséges, és semleges, mindenki feje fölött pedig látható az ikon, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni őket (a semlegesek nem kapnak ikont). A szövetséges csapatba az egy térséghez tartozó klántagok, más regisztrált klánok tagjai és a szabad zsoldosok tartoznak. A különböző területekhez köthető klánok tagjai automatikusan egymás ellenségei lesznek, amint a csata elkezdődik. Azok, akik nem regisztráltak a háborúba, semlegesek maradnak (mindenki más feje fölött megjelenik egy szimbólum, az övék fölött nem, hogy meg lehessen őket különböztetni). A harc alatt nem kell kontrolt nyomni a PC-k támadásához, ha rávisszük a kurzort, simán átvált kardocskára. Szövetségesek viszont nem tudják egymást támadni, még kontrollal sem. Távolsági támadások (range attack) sebezni fogják a szövetségeseket és semlegeseket is, a területik (AOE) csak ellenségeket és semlegeseket. Harc közben nincs PK pont gyűjtés. Aki kirohan a csatamezőről, 2 percig lila marad. Ha regisztrált karakter hal meg a csatamezőn, nem fog XP-t veszteni, sem droppolni. A nem regisztrált emberek ugyanúgy halnak, mint bárhol és bármikor máshol. A regisztrált karakterek, akik meghalnak a csatamezőn, a következő helyeken éledhetnek:
-Kastély vagy város
-Kastély vagy camp és outpost.

Előőrs (outpost)

A várat is birtokló klán vezérek Előőrsöket (outpost) húzhat fel a Fennhatósági Háború alatt. Előőrs építéshez 30 mana és 120 B-gemstone szükséges. Egyszerre csak egy előőrs építhető. A vezér el is tudja tüntetni ezt az előőrsöt, ami lehetővé teszi számára, hogy tetszés szerint áthelyezze a háború alatt (minden újraépítéskor szükséges a 30 mana és a 120 B-gemstone). Más játékosok nem tudják lerombolni az előőrsöt, és javítani sem lehet. Az előőrs környékén minden szövetséges HP/MP regenerációja 100%-al megugrik. Minden résztvevő, aki meghal a harcok alatt, éledhet az előőrsnél (a zsoldosok is). A háború végével az előőrsök és főhadiszállások eltűnnek.

Győzelem

Territory Ward – a ward-ok a csata kezdetekor az adott kastélyon belül fognak megjelenni. Ha elpusztítjuk az ellenség ward-ját, az azonnal a karakterünkhöz kerül. Ha ez megtörtént, el kell indulnunk vissza, a saját Előőrsünkhöz (outpost), és ott használnunk a Capture Ward skillünket, ami után a ward a mi saját kastélyunkba kerül.
-A ward-ot cipelő karakter útja a térképen lekövethető.
-A ward a harcok végén automatikusan visszakerül az eredeti helyére, ha a hordozója nem jutott el az előőrséig, vagy ha a ward a földön hever.
-Ha viszont sikerült eljuttatni a ward-ot a saját kastélyunkba, akkor a csata végeztével az ott is marad, egészen a következő háborúig, amikor is az eredeti tulajdonos megkísérelheti visszaszerezni azt.

Territory Catapult - a csata kezdetekor a katapult meg fog jelenni a térség Első Erődítményében (1st Fortress, ez az erőd egy kék zászlóval lesz megjelölve a térképünkön). A Katapult az ellenség számára támadható, és ha sikerül elpusztítani, minden védekező NPC és védelmi funkció eltűnik, a kapuk pedig kitárulnak.

Zsoldosok

A csata során a zsoldosok megőrizhetik anonimitásukat a következő módokon:

Álca Tekercsek (Disguise Scrolls)

Hogy ne legyenek felismerhetőek, a regisztrált zsoldosok Álca Tekercseket vehetnek a Territory Manager-nél. Ha ezeket használják, a nevük helyett csak egy Guardian felirat lesz látható a fejük felett, plusz annak a területnek a neve, amit védeni fognak. Ha például valaki Aden Kastélyért küzd, és elnyom egy Disguise Scroll-t, a neve helyett csak ennyi lesz olvasható: Aden Guardian. A tekercset maximum 20 perccel a csata kezdete előtt lehet csak felhasználni, és hatása a csata vége után 10 perccel elszáll. Egy tekercs 30 percig hat. A karakter neve chaten és sebzés kiosztáskor is Guardian lesz, trade-ablakban és pm-ben viszont az igazi név fog megjelenni. A megváltozott név halálkor, vagy játékból való kilépéskor sem ugrik vissza az eredetire. Álca Tekercs hatása alatt a private sell/buy opció nem használható, a törpök pedig nem ülhetnek ki gyártani. Karmás karakterek (ide értendőek az átkos fegyverek birtoklói is [Zariche, Akamanah]), illetve olimpiázó karakterek nem használhatják a tekercset.

Zsoldos Transzform (Mercenary Transformation)

Mercenary Transformation Scroll-t bárki vehet, aki részt akar venni a harcokban (de a kastélyt birtokló klán tagjai nem használhatják). Ha az átalakult karakter partiban van, sem ö, sem a partitársak nem kapnak XP-t/SP-t (de a regisztrált zsoldos kapja a fame pontokat). A Path to Becomming a Mercenary küldetést elvégezve megkapjuk azt az Elite Mercenary Certificate-t, aminek birtokában nagyobb választékból vásárolhatunk a Mercenary Captain-nél. A transzform 30 percig működik (a csata kezdete előtt 20 perccel lehet először elsütni) és hatása halál vagy kilépés esetén sem szűnik meg. Karmás karakterek (ide értendőek az átkos fegyverek birtoklói is [Zariche, Akamanah]), illetve olimpiázó karakterek nem használhatják a transzformot.

A háború után

Terület - specifikus jutalmak

Mind a kilenc területhez tartozik egy skill, amit Benefaction Skill-nek neveznek. A háború végeztével a kastélyt birtokló klán minden tagja (kivéve az academy-seket) megkapja ezt a Territory Skillt. Például: ha Aden Lordja összegyűjti Aden, Rune és Giran ward-jait, minden Aden várához köthető karakter meg fogja kapni az összes passzív területi skillt (a saját várunk ward-ját mindenképp birtokolnunk kell, különben a klán semmilyen skillt nem fog megkapni.) A klánvezér személyének megváltozása nincs semmilyen hatással a ward-okra, vagy a terület feletti dominanciára. A területek feletti fennhatóságról információt a Mini map -> World Information -> Territory Battle Information ablakban olvashatunk. A klánok melletti terület-ikonok megmutatják, melyik ward-ot ki birtokolja.

Az egyes területekhez tartozó skillek a következőek:
Gludio STR +1 / INT +1
Dion DEX +1 / WIT +1
Giran STR +1 / MEN +1
Oren CON +1 / MEN +1
Aden DEX +1 / MEN +1
Innadril CON +1 / INT +1
Goddard DEX +1 / INT +1
Rune STR +1 / WIT +1
Schuttgart CON +1 / WIT +1


Territory Manager a következő cuccokat árulja:

Fegyverek (S grade)

Harcosnak: Az adott fegyver sebzésénél 10%-al nagyobb fizikai sebzés; -10% M.atk
Varinak: Az adott fegyver sebzésénél 10%-al nagyobb mágikus sebzés; -10% P.atk.
Vértek

Apella Combat Set: bárki felveheti; halál esetén 40%-al kevesebb XP vesztés.

Övek (C-S grade)

Supply Box - Belt: +P.def
Supply Box - Pouch: övhöz csatolás után több cucc fér az inventory-ba
Supply Box - Pin: övhöz csatolás után több súlyt bír el a karakter

Ékszerek

Nyaklánc és gyűrű: m.def + attribute def.
Fülbevaló: m.def + attribute def. + valamilyen resistance

Talizmán: CT specializáció

Térségi Különlegességek (Territory Special Products)

A háborúkban résztvevök a különleges portékák közül is válogathatnak a Territory Manager-nél. Ezek egyrészt adenába, másrészt Fennhatósági Plecsnikbe (Territory Badge) kerülnek, mely utóbbiakat a háborúban való részvétel után kapjuk. Az aden-i és rune-i raktárak közelében található takácsok (Weaver) össze tudják illeszteni az öveket, tarisznyákat, peckeket, illetve ezekről le tudják szedni a seal-t. A Territory Supply Box kinyitásakor, illetve az erszények és peckek kiseael-elésekor van esély rá, hogy bukjuk a dolgot (failed). A Lovag fokozat (Knight) és afölötti besorolású klántagok (ha teljes Dynasty vagy Vesper Noble szettben futkosnak) köpenyeket (Cloak) is hordhatnak. A Kamarásoknál (Chamberlain) köpenyt, a Mercenary-knál sarit (Strider) lehet vásárolni. Fennhatósági Plecsni (Territory Badge)

A Territory Manager-töl igényelhetünk, miután elvégeztünk egy küldetést, ami a csata alatt jelenik meg. Ezt a küldetést minden regisztrált karakter automatikusan felveszi, aki játékban van a csaták alatt. A küldetésről bővebb információt a World Info-ban olvashatunk, illetve az Adventure Guildsman-nél.

A Territory Manger-rel beszélve bárki subclass-októl függetlenül is nemesi rangot kaphat (noblesse), meghatározott mennyiségü Territory Badge-ért cserébe. Bejönnek bizonyos Territory Quest-ek, amik elvégzésével XP-t és SP-t szerezhetünk.

*A szöveg szerintem nem egészen egyértelmü itt. Valószínüleg a saját térségünk háborújára nem igaz, védekezni gondolom lehet lordság nélkül is. Felteszem csak ahhoz kell Lord-nak lenni, hogy a klánunkat támadni regisztrálhassuk, de én még nem voltam territory battle-ön, valaki aki már volt, gondolom jobban tudja.


Belépés
Forditás
TIME
Naptár
Online
Szavazz
Revolution MMORPG Toplista
Mini-chat
Körkérdésünk
Melyiket szereted?
Összes válasz: 100
Megosztás
Keresés
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
ma itt voltak